onsdag 31 oktober 2012

Stryka Bordet....

Det tipset fick jag av en god vän.
Nu kan man kanske undra Varför man ska stryka ett bord, som inte blir skrynkligt eller hur?
Men
det såg ut så här med vita ringar från koppar.
Jag hade en bomullshandduk mellan för jag var rädd om strykjärnet.
Full effekt och sedan strök jag för glatta livet.
Och vips så har märkena försvunnit!!!
Det här var första gången jag gjorde det och har ingen aning om märkena kommer tillbaka eller om de är borta för alltid. Kommer de åter så får jag väl ta fram järnet igen.
Visst var det smart och super enklet, inga medel behövs.
 
Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Men! Lilla fixerskan:-) Men vad fint det blev. Som nytt igen:-) Tack för tipset. Det ska jag komma ihåg. Kram till er

    SvaraRadera
  2. Ett jättebra tips o snyggt blev det !!!

    Ha det gott.....

    SvaraRadera
  3. Det tipset tackar jag för. Har hört om kork som ska gnidas och suddugummin mm men det här var nytt.
    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Det låter ju smart! Vi döljer vårt gamla träbord i köket med en duk istället, men det sär ska jag nog prova vid tillfälle!

    SvaraRadera
  5. Oj det var ett enkelt och smart tips. Måste genast testas på vårt köksbord! Tack!

    SvaraRadera