tisdag 28 augusti 2012

Vad Hände Egentligen?

Hur kunde Sommaren bara vara över, bara si så där?!?!
Vaknade upp i morse och insåg: att hösten, snudd på vinter temperatur, hade smugit sig över oss under nattens gång.
Det är ju alldeles för tidigt eller hur???
Vi har ju inte ens haft, semester!!
Stod klockan 06.55 och väntade på bussen iförd dessa rosa
som jag i all hast hann leta fram, innan jag rusade ut ur huset.
Visserligen kämpade sig solen upp med sina strålar genom trädens
bladverk och det blev förmodligen något varmare.
Men då var jag redan inomhus när den temperaturen blev till det bättre.
På vägen hem, stoppade jag ner vantarna i väskan men angora koftan fick sitta på under kappan!!
Ja jag vet att jag är väldigt frusen av mig, tanken på långkalsonger kom genom mitt huvud i morse, men jag behärskade mig från att dra dom på mig ha ha ha
 
Ja, nu hoppas jag att vädergubbarna kommer ha rätt ang morgondagen, då jag är ledig och vill ha SOL.
Vi har nämligen stora utomhusprojekt på gång här hemma, igen ha ha ha
 
Kram
Yvonné
 

5 kommentarer:

  1. Oj huh, det är ju ÄNNU kallare än här! Elva grader igår morse och åtta i morse...

    SvaraRadera
  2. Usch ja, här skrapade vi rutorna!... nu får vi hoppas på "Britt-sommar" som kanske kan ge någon/några sköna dagar.....

    SvaraRadera
  3. Hur ska det gå i Norrland...Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Katarina: tror du hann lämna och komma "hem" till värmen i rättan tid!

    Freedomtravel: inte långt härifrån hade det varit endast 2grader!

    Kors och Tvärs:Visst är det gräsligt att behöva skrapa rutorna i augusti! Men idag har det varit härligt väder.

    Lena: ja du vännen, du som kommer från "lapp-h....tet" hihihi vet ju hur det kan vara där uppe i september. Tycker du vi ska ändra oss? Det är enkelt att vrida ratten åt annat håll ha ha ha

    Kramizar Yvonné

    SvaraRadera
  5. Men vad trist. Tror ni hade kallare än hos oss Norröver;) nog för att jag också har vantar nu när jag cyklar till stan. Känns för tidigt. Vi har ju inte haft någon sommar? Ha det gott.Kram

    SvaraRadera