torsdag 2 augusti 2012

SkogsMullar...

Det är vad vi två, har varit idag.
Jag föreslog för min väninna Lena, att vi kunde gå till skogen i stället för att bada! Bada ska man enligt mig, göra på varmare breddgrader då temperaturen i luften överstiger +30 och sedan ska vattnet nästan vara lika varmt ha ha ha.
Så det blev en tur ut till skogen.
Jag hade gummistövlar, ryggsäck, och korgen fastbunden runt magen, som jag blivit lärd att ha, utav Jakob.
Lena erkänner, att någon skogsmänniska är hon inte men det gick jättebra att plocka blåbär med handväska hängandes på axeln ha ha ha
Vi fick ihop några dl blåbär, vardera.
Inga svampar tyvärr, såg endast några flugsvampar och dom fick stå kvar i skogen.
Vi hittade en fin liten sjö, med mycket vita näckrosor.
Sittunderlägg saft och bullar plockades fram.
Såå mysigt att sitta där och njuta av solen, lugnet och naturligtvis: prata prata prata.
Nu har jag samlat lite kraft, för att jobba vidare i helgen.

Kram
Yvonné




2 kommentarer:

  1. Men så gott bären smakade...Svårt att tro att jag växte upp i skogen och du i stan...
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det gott med blåbär, mums.
      Det kanske var så, att du fick för mycket av skogen i de yngre åren och jag, som "asfaltsbarn" längtar ut till kottar och barr ha ha ha
      När Trattisarna kommer, får vi packa en större ryggsäck med fika och ta en rund igen.
      Kram och ha en fortsatt skön semester.

      Radera