tisdag 12 juni 2012

Semester....

Jag har tagit 1 veckas ledigt och åker iväg, med flyg! Och inte med Annexet, vilket känns lite konstigt. Speciellt när man ska packa. Men jag vet inte vad som är enklast eller svårast när det gäller packningen? Är det Annexet, som ska packas har man redan det som behövs, förutom mat och kläder. Men nu när det bara är en resväska, blev det genast så svårt, har ingen rutin på den sortens packning. Tänk att bara resväskan väger 5 kg, tom!!! Har tagit fram och tagit bort och börjat om och lagt till ha ha ha
Locket, är inte stängt ännu men det lär det bli, snart.

Ute är det mulet +13gr och dagg i gräset.
Jag gick runt i trädgården och tittade lite extra noga för att se allt det fina. För när jag kommer hem har mycket av det som blommar nu, redan blommat över.



Hoppas att Pionerna fortfarande blommor nästa vecka, det är en av mina favoriter.

Det här är en
Clematis Summer Snow
som växer med en rasande fart, vilket jag gillar ha ha ha Man kan nästan stå bredvid och se hur den växer och lindar in sig i spaljen.
I år har den inte blivit angripen av rådjuret, än så länge, kanske är bäst att tillägga. Den brukar annars mumsa i sig det mesta, som vi tycker är vackert!

Snigeln
var ute på morgonpromenad i daggen. Kanske den drack lite av daggdropparna.

Jakob tycker jag valt en "bra" vecka för att resa bort, för det är såå mycket sport på tv, fotboll och golf dygnet runt ha ha ha
Nu ska jag ta mig en titt så allt är med i väskan och pass och "piljetten".
Om 8 timmar sitter AnnaKarin och jag i luften påväg till Turkiet.
Kram
Yvonné

6 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt! Önskar en trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att åka iväg till värmen, här ser det ut som om vi får vänta på den........trevlig resa!

    SvaraRadera
  3. Sol,värme och bad låter underbart. Vi lägger oss i rabatten i stället, rensar ogräs och annat som vi inte vill ska vara där. Ha en riktigt skön semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi önskar er en riktig trevlig vecka med mycket värme och varma bad.
      Avundsjuk är vi inte för om 10dagar kör vi på båten i Malmö på väg söderut. Schweiz är första anhalten med vandringar i Engadin.
      Kram på er båda
      Jürg o Stina

      Radera
  4. Visst är det tråkigt när värmen dröjer. Vi längtar också efter sol o värme. Men rabatterna dina ser fina ut ändå:) Kram till er

    SvaraRadera
  5. Då ska ni ha det så härligt på er resa!

    SvaraRadera