fredag 22 juni 2012

MidSommarHälsning....

Med denna blomsterkrans i håret vill jag/vi önska Er alla, som tittar in på våran blogg.
                                                                GLAD MIDSOMMAR


Vart ni än befinner er ute i den stora vida världen, att ni får en riktigt fin rofylld eller kanske rent av fartfylld Midsommarhelg.
Sill och färskpotatis med dill hör ju till och snaps om man så vill, naturligtvis, de röda goda jordgubbarna.
Passa sig för att bada under natten så man inte råkar ut för Näcken. Vilket inte är så svårt att låta bli här hemma i det kalla vattnet!
Plocka sju, eller nio, sorters blommor, helst vid ett vägskäl, klättra över nio gärdesgårdar och lyckas man sedan somna utan att yppa ett ord lär man i drömmen kunna se sin tillkommande! Det har inte fungerat för mig i alla fall, kanske berodde det på att jag inte kunde vara tyst så länge ha ha ha

Njut och ha trevligt, var rädda om varandra.
Kram Yvonné


4 kommentarer:

  1. Då ska jag titta in hos er o önska er en trevlig midsommar också:) väldigt fin midsommarkrans du har på dej:) den har du säkert gjort själv också:) sköt om er till vi hörs igen. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Vi hade en fantastiskt fin midsommarafton igår med strålande sol utanför Gävle. Betydligt kallare idag dock...

    SvaraRadera
  3. Tur att jag redan har en man, så jag slipper plocka blommar (nåja, det kan ju i och för sig vara ganska trevligt!),klättra över en massa gärdesgårdar och vara tyst! Midsommarhälsar Inga-Lill

    SvaraRadera