lördag 30 juni 2012

.Progressiva Glasögon.....

Grr Grrr jag blir såå ARG! Kanske allra mest på mig själv, som inte har insett hur det egentligen är att spela golf med progressiva glasögon!!! Har bara använt dom glasögonen 2 gånger på golfbanan hemma. Har förstås märkt att det vart suddigt och svårt att se men tänkt att det ordnar sig nog! Ha ha ha inte har det gjort det. Igår var jag såå irriterad när vi spelade och tog av och satte på mig dom vid varje slag, oj oj oj. Inte hade jag med mig något av de gamla "normala" glasögonen  heller.
Idag, har jag konstaterat, att det får bli så medans vi är kvar och spelar här, på Tobo, ta av och sätta på! Vilket har gått helt ok, bara att informera medspelarna, som då får ha lite extra koll på min boll, eftersom jag inte kan följa den så långt.
Igår spelade vi i samma boll Jakob och jag och hade även kameran med. Här slår Jakob ut på ett par 5 hål som är 523m! Drygt en halv kilometer och uppför hela tiden ha ha ha

Här ett par 3 hål i rak motvind!
Idag när vi startade hade regnet precis slutat. Det hade kommit 26mm under natten.
Jag vaknade under natten av att det smattrade något otroligt på biltaket och det var ett vackert åskväder med blixtar på olika ställen runt omkring oss.
Här har jag kommit "hem" för lunchpausen. Nogger, måste få komma ut och röra på sig också.

Jakob kommer också "hem" för att ladda batterierna på Mantysen. Troligtvis skulle den klara av 27 hål men det är dumt att chansa och bli ståendes någonstans utmed banan!
Det har varit en jätte fin dag med sol och värme. Jag hann se att många av oss spelare, som inte räknade med sol, har blivit ganska röda i ansiktet och armarna. Däribland jag själv, min näsa har fått sig en aning för mycket sol!!!
Snart är det dags att samlas i trädgården på baksidan av denna byggnad för en liten drink innan middagen.
Därefter är det prisutdelning. Varken Jakob eller jag lär få något pris, fast man kan ju alltid hoppas ha ha ha
 

Kram
Yvonné


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar