tisdag 5 juni 2012

En Fiskmås, Katt Och Elefant....

Ja det blev en väldig blandning av djur eller hur? Hur ska nu dessa tre kunna passa ihop?
Fiskmåsen, den har byggt ett bo, på taket av den lilla boden, som står på jobbets innergård. Jag såg boet igår och på kvällen kom en fiskmås och började bygga med lite mossa däri. Idag, tog jag med mig kameran och sent på eftermiddagen , så kom fiskmåsen och fortsatte bygga med mossa. Men så kom det en rejäl regnskur och den flög iväg. Det ska bli spännande och följa detta, kommer det att bli några fiskmåseungar tro?
När jag kom hem senare på eftermiddagen, hade Astrid kommit. Hon ska sova över hos oss i natt.
Något som är poppis att leka med, är dessa ansiktsfärger.
Idag ville hon bli en Katt, med lång svans runt halsen!
Det är klart vi skulle bli fotade tillsammans med Nogger
Sedan målade Astrid på mitt ansikte.
Hon ville inte följa någon bild, utan målade på fri hand, så att säga.
Det ser väl alla vad jag liknar?
En Elefant med grön snabel och rosa hals!
Medans vi lekte, fick Morfar göra köttbullar, som blev trekantiga när han stekte dom hahaha
I morgon, är det mycket, som vi ska hinna göra innan mamma kommer, säger hon!
Hon lär nog vakna tidigt, vilket innebär, att vi borde gå till sängs, snart!
Vi som är vana att kunna sova länge!!!

Natti Natti
Kram
Yvonné



2 kommentarer:

  1. Men vilka snyggingar:) du är riktígt duktig på ditt pussel. Där gjorde du ett bra jobb m kattjobbet o svansen. Impad blev jag. Ha det gott.Ps tack igen för tipset jag fick sist. vi ska se om vi åker dit du sa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är vi ena snyggingar ha ha ha

      Radera