fredag 29 juni 2012

Annexet Är På....

rull, igen!
Härligt att ha 4 dagars ledigt var 4:e vecka på sitt arbetsschema, nästan så jag kan kalla det "lyx"!
Igår rullade vi iväg med Annexet mot Tobo Golfklubb.

Vi var lite långsamma när vi packade och när vi till slut upptäckte att vi måste ut ur stan innan eftermiddagsrusningen börjar, så blev det en väldig fart.
När vi kom fram till Tobo, kurrade magarna rejält. Grillen startades och det blev lite "rester, a la pyttipanna". Konstigt nog så smakar allt såå gott när man är ute och åker eller hur?
Nu ska vi spela golf i dagarna tre.
Helgen efter Midsommar är det
Riverside Golfers Kamratförening
som träffas här och spelar ihop.
Riverside, är ett härligt gäng glada personer och de flesta fd utlandsarbetare. Själv har jag lärt känna några  från min tid i Liberia och från Kashmir. Många har arbetat vid Sri Lankas dammprojekt men där har jag bara varit och spelat golf, inte jobbat.
Så idag mellan kl 11-13 bildar vi egna grupper allt eftersom vi anländer och spelar "in oss" på banan 18 hål Johanssons Boggie Woggie 
I kväll blir det Årsmöte och middag. Efter middagen, är det baren som gäller. Där händer det grejer vill jag lova ha ha ha
Lördagen
är första utslag 7.30!
Själv slår jag ut 8.02 och Jakob går i sista bollen, bakom mig 8.10
Det blir först 18 hål och ett kort lunch uppehåll, för att sedan fortsätta ytterligare 9 hål.
På kvällen, träffas vi ute i den fina trädgården och det blir middag med prisutdelning efteråt.
Söndagen
ingen sovmorgon då heller, ifall någon trodde det ha ha ha
Då är det 18 hål Greensome med Shotgun klockan 7.30
Gemensam lunch och prisutdelning.
Därefter åker alla iväg till sitt.
Jakob, har trots sitt "höft-hcp" spelat så gott som varje dag, speciellt när jag var borta i Turkiet. Medans jag har kanske 3stycken 18håls rundor den här säsongen! Jag vet att jag kommer ha en enorm träningsvärk, i händerna!! Jag håller sååå hårt i klubban ha ha ha

Igår kväll när vi kom hit så dök min bror med flickvän upp och fikade med oss. Dom bor 1 timmes körning härifrån. Roligt att ses, har inte gjort det sedan i julas. 
Min bror är er riktig pajas när det gäller att fotas ha ha ha



till slut så




Nu ska vi gå upp till Klubbhuset, som syns här i bakgrunden och slå ut om en stund.

Kram
Yvonné




1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen att ni får ha det trevligt. Men det ser ni ut att ha redan:) ha ha. Trevlig helg kära ni, Kram

    SvaraRadera