torsdag 10 maj 2012

1:a Husbilsturen......

för i år, blev det Äntligen för oss igår.
Dessutom, i den nya husbilen, som Jakob kunde hämta hem i  måndags eftermiddag, medans jag jobbade!!

Gissa om de sista timmarna på jobbet segade sig fram, jag ville ju bara komma hem och "titta klämma känna" på den nya bilen! På tisdagen jobbade jag också, typiskt. Men på kvällen började vi installera oss med diverse saker, sängen bäddades, Queen bed, så där får jag vara Drottning på natten hihihi.
Vi tog med oss Sir Nogger ut till bilen, för han också skulle få installera sig och sova med oss första natten.
Tog en liten whisky, innan vi somnade gott!
Följande morgon
lastades golfgrejerna och Mantys in i garaget.
Därefter
kunde vi åka iväg på Premiärturen
Vi åkte iväg i regnet, till våra vänner i Nora. Bjöd in dom och utbringade en skål för nya bilen!
Trots regnet så vart det några timmars uppehåll och vi gjorde stan. Bla ett besök till det nya området Bryggeriet, som ligger fint nere vid ån. Där har ortens hantverkare lite butiker och konstutställning. Snart ska även whiskytillverkningen startas upp där.

Ett besök på det gamla konditoriet blev det också

Nu rullar vi hemåt i regnet och är mer än nöjda med bilen.
Tack för trevliga dagar ihop kära vänner, som alltid tar emot oss med öppna famnar.
Kram
Yvonné  o Jakob
Sir Nogger, som älskar att bli kliad på magen av EB!

Kram




5 kommentarer:

  1. Så fin bil ni har köpt,Carthago är fina bilar sägs det m kvalite med !!!!
    Hoppas ni får njuta av den hela sommaren o mer därtill !!!!

    Ha det gott på era turer.......



    Rolle o Carina

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! Jättefin bil!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya bilen. Vi har nu haft vår Cartahgo i precis 2 år och är jättenöjda! Ni kommer att få många härliga stunder i/tillsammans med den :)

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer. Måste bara berätta att den är helt underbar att åka med. Själv har jag än så länge bara suttit bredvid och njutit!! Kanske jag ska ta och känna på ratten framöver, alltid bra att kunna köra bilen. Men det tar vi lite senare.
    Kram till er från mig Yvonné

    SvaraRadera
  5. Nämen så fin...
    Kram Lena

    SvaraRadera