söndag 8 april 2012

BloggFrustration........

 är det just nu med Bloggen!!Jag satt och höll på med att lägga in bilder till FotoTrissen, då det helt plötsligt kommer upp att jag måste köpa mer utrymme för att lägga in mina bilder!!!
Visst, jag har läst någonstans att det var ett begränsat gratisutrymme på Blogger men inte att det ska bli så här när man är mitt i ett inlägg,ggrrrrr. Så nu kan jag inte göra klart FotoTrisset. Dessutom, så har jag försökt att betala 5 USD, med e-kortet. Vilket inte gick och dessutom går det inte att göra ett nytt försök förräns om 24 timmar! Undrar hur detta slutar, om, jag någonsin kommer att kunna fortsätta med att lägga in bilder på bloggen, snyft. Har någon annan också fått ett sådant meddelande och hur har det blivit sedan, fungerar det som vanligt eller??
Hmmm nu ger jag upp och går ut i solen och blåser av mig i den kalla vinden ha ha ha

Kram
Yvonné

7 kommentarer:

  1. Jag som lägger upp så mycket bilder, har aldrig fått något sådant meddelande och jag tror vi har blogspot.com båda två. Kan det inte vara ditt internet som är begränsat utrymme med på?

    SvaraRadera
  2. Fundersam nu.. Jag lägger ju upp rätt mycket bilder och stora bilder och aldrig fått det där meddelandet. .. var försiktigt nu...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för era svar.
      Katarina: jag begriper inte varför det har blivit så här?? När jag ska överföra bilderna så kommer det upp ett meddelande: det finns inget ledigt utrymme. Köp mer utrymme och sedan hänvisning till Blogger sidan.
      Det finns något som heter Picasa webbalbum, som jag aldrig använt mig av men tydligen så lagras alla bilderna där som jag har använt i bloggen. Vet inte om det är det som är fullt? Men så borde det ju vara för andra också eller hur? Inte vet jag hur man kommer i kontakt med Blogger och kan få hjälp? Ja det är bra så länge allt fungerar eller hur men strular det så är det verkligen besvärligt.

      Maggan: Kan det vara begränsat utrymme på Internet? Hur o vad gör man då?

      Radera
  3. Hej på er:) jag skulle byta kontakt bild på min blogg...då sa dom till mej att jag använt min kvot för bildöverföring?? Endast då har jag fått detta meddelande?måste nog googla vidare ang detta.

    SvaraRadera
  4. Förresten hur gör du när du lägger in på din blogg. När du har etiketter? Tex smycken, husbil mm. Gör du på nåt speciellt sätt för att ditt inlägg ska hamna på rätt ställe? Under rätt flik? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dessan. Roligt att du frågar men vet egentligen inte hur det går till! Ska försöka förklara.
      När jag ska göra ett inlägg, så kommer den stora tomma rutan upp där man ska skriva eller hur. Till höger om den så har jag en spalt med rubriken: Inställningar för inlägg. Sedan finns det 4st underrubriker: Etiketter, Schemalägg, Plats och Alternativ.
      Klickar jag då på Etiketter, så har jag alla mina rubriker där och kan välja till vilken inlägget passar.
      Var det vad du undrade?Du får höra av dig igen Dessan.
      Hälsn Yvonné

      Radera
  5. Fixade m en ny blogg igår och fick in allt detta på den. Var in på: Fixa din blogspot. Tack till dej också:) Du har en fin blogg Yvonn'e:). Kram

    SvaraRadera