söndag 5 februari 2012

Kall Söndags Morgon.....

-21gr visade termometern i morse när Jakob körde mig till jobbet!
Då var jag jätte glad att slippa stå vid busshållplatsen och vänta och hålla tummarna att den skulle komma. Hur vädret har varit resten av dagen vet jag inte riktigt, eftersom jag varit inne och jobbat och endast sett hur himlen har ändrats från klar och blå till mulnande och temperaturen har nu blivit
 -7gr.
Vilket är bäst mån tro, en klar natt, som ger kyla eller en mulen natt med snö?? Ja, det får vi se vad jag tycker i morgon bitti, då jag måste stå vid hållplatsen och invänta bussen!!! Ha ha ha
Hur som helst, så var det jätteskönt med en bastu i kväll och en kall pilsner framför brasan. Nu blir en stund i soffan och slötitta på något tv program.
Inte behöver man vara så himla effektiv och duktig när man kommer hem och har jobbat hela helgen eller hur? Det tror jag att vi måste lära oss, att tänka på, annars dundrar vi kanske in med "huvet i väggen", som en del av oss redan har gjort!!
Skön söndags kväll till er andra, det ska jag nu ha.
Kram Yvonné

4 kommentarer:

  1. Visst är det extra gott med en brasa dessa dagar!?

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå njutit med en varm o härlig braskamin !!! Nu längtar man efter våren.......

    SvaraRadera
  3. Katarina, Matrixen:
    Brasan är verkligen toppen som ger hela huset en go värme och lugn sinnesstämmning. Ovärdelig tycker vi. Kram till er/Yvonné

    SvaraRadera
  4. Det är nått jag saknar en öppen spis, ja och ett badkar och en äkta finska sauna skulle vara toppen...skulle vara väl behövt nu när det är så kallt.
    Nog är det viktigt att ta det lugnt efter en arbetshelg, har lärt mig att bara göra inget;) Idag blev jag väckt av min lilla gosunge som kom på besök det är gott om något..
    Skön ledig dag på dig!

    SvaraRadera