fredag 17 februari 2012

Jakob´s Operation

har gått jättebra. Han var redan uppe och gick igår eftermiddag, bara några timmar efter att han kom upp till avd. Det är snabba ryck, som man ska röra på sig, vilket är jätte bra med tanke på blodproppar osv som annars kan bli.
Idag skulle han gå till apoteket och hämta ut sin medicin. Hemskrivning ev. i morgon, men jag hoppas han kommer hem först på söndag eftersom jag är ledig då! Har tagit några dagars semester nu när han är nyopererad och "kanske" behöver hjälp med något? Envis, som han är så vill han så klart klara allt själv. Men vi vet sedan tidigare op, att det kan bli några saker, som underlättar med lite hjälp.
Alla hjälpmedel är åter på sina platser, ifall han tjatar sig hem under morgondagen då jag jobbar ha ha
Annars trivs han som fisken i vattnet ( kan det bero på att hans stjärntecken är Fisk?) på avdelningen, tjejerna servar för fullt hi hi hi

Under natten har det snöat lite. Startade upp Roomban, som städade medans  jag var ute på fm och körde snöslungan. Temperaturen är 0gr så snön är lite tung. Håll nu tummarna att brytspetsarna höll ha ha ha Jag har i alla fall inte märkt något, men det gjorde jag inte heller förra gången dom gick sönder!!!
Fåglarna har fått sin mat också.

Nu har det blivit klarblå himmel och jag bara måste ut och gå, tar min "kompis" kameran med mig, !!!
Kram
Yvonné

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar