tisdag 24 januari 2012

Helg Eller Vanlig Tisdag?


Jo, det är nog en vanlig tisdag men för mig är det som helg, eftersom jag har jobbat hela helgen och är ledig idag och i morgon.
Ledig o ledig ha ha tolkningsfråga kanske, men jag är inte på jobbet i alla fall. Att jag sedan har tvättat, manglat och dammsugit det ingår nog i ledigheten ha ha ha.
Medans solen tittade fram mellan molnen, var jag ute och gick en sväng. Hade kameran med mig men hann inte fånga de fyrbenta "vännerna" på bild när jag öppnade ytterdörren. Dom sprang över till grannens tomt. Det vart i stället spåret dom lämnade efter sig.
Rådjurens spår






När jag var på väg upp till bergsknallen, hörde jag kluckande? Tyckte det var konstigt med tanke på att det var is på sjön. Sedan ser jag detta, 2 stycken öppningar! Dessutom ett skidspår, som går strax bredvid den större öppningen.
Det ligger ett hus där nere vid kanten, men knappast att man har en så stor värmeslinga för att kunna vinterbada efter bastun eller? Hmmm nu fick man något att fundera över hi hi hi


En stor fin gammal ek,
från andra hållet är den ordentligt lagad.

I skrivande stund är det ingen snö som faller och -2gr.

Håll nu tummarna att det inte kommer någon mer snö under natten och i morgon.
Det är stora grejer på G under morgondagen, hoppas vi!!!
Blir det som vi hoppas, berättar jag då.
Spännande eller hur???

Kram
Yvonné






3 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra vinterbilder!

    SvaraRadera
  2. Tack Katarina. Är det härligt med vinter nu när du är hemma i Sverige och snön knarrar under fötterna? Det gjorde den idag när jag var ute o gick.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  3. Du har en
    Utmaning att hämta hos mig.

    SvaraRadera