fredag 20 januari 2012

Även Prinsen kom...

Vi har alla sovit gott i natt, ända till 8 tiden, ja så länge sov vi. Vaknade inte ens av att prinsessan hade lagt sig mellan oss i sängen under nattens gång! Vi är vana vid att Nogger kliver runt lite i sängen på nätterna så därför reagerade vi nog inte på att hon kom o lade sig.
Jakob gick upp först och tittade på Bollibompa. Sedan blev det frukost och iväg ner till parken, där vi började med att mata änderna. När vi närmade oss dammen, kom dom springandes och slog en ring runt oss.


När brödet tog slut , gick vi till karusellerna.
Dags att gå hem, för Jakob skulle till sjukgymnasten.
Då passade vi två på att måla ett nytt ansikte.
Här börjar det ta form.

 Så här såg Prinsessan ut idag, såå söt så.
                   
När ansiktet var på plats, skulle även naglarna målas.
Jag har några färger, som brukar vara populära hi hi hi
och eftersom det är svårt att välja, så tar vi och målar med alla färgerna på naglarna!!



Därefter kom "lill-Prinsen", lagom till eftermiddags fikat

självklart skulle han testa prinsessans säng

och sedan åkte dom hem och nu är det tyst i huset.
Jakob har satt sig soffan för att titta på skidåkningen, som han har spelat in.
Och i morgon är det låååång arbetsdag för min del.

Trevlig kväll o helg
Kram
Yvonné









4 kommentarer:

  1. Så härligt det är att få besök av sina små småttingar, jag har haft turen att få gosa med mina två i eftermiddag:)

    Kul med ansiktsfärger, måste testas...

    Skön helg!

    SvaraRadera
  2. Leena:
    Ansiktsfärg borde ni verkligen testa, det var roligt för oss vuxna också.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Gå in på http://fototriss.blogspot.com/ och på: SÅ HÄR FUNKAR FOTOTRISS, där kan du läsa hur det går till.
    Varje lördag kommer ett nytt ämne. Det är kul att få tänka till lite. Ibland tar jag nya foton för just det tillfället och ibland tar jag från mitt album:)
    Ska hålla utkik efter din blogg framöver i Fototrissen:)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Tack Leena, det ska jg kolla upp.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera