torsdag 22 december 2011

Speciella Julsaker....

Jag tror, att de flesta har Julsaker framme nu i sina hem. Många har kanske saker, som betyder något Speciellt och alltid ska vara framme och har fått en Speciell plats?!
Har ni det, också?
För det har vi, i alla fall några stycken ha ha ha
Jag ska visa er
Den här söta kudden, har sin plats i soffan och kommer fram varje Jul.
Det är "lilla söta" Bea, som har sytt den, vi bodde grannar på 80-talet!
Inte såå värst länge sedan eller? ha ha ha

Dessa tre Tomtar
har barnen gjort och dom har en given plats, där inte Nogger kommer åt dem!!
Uppe på skåpet

Sedan har vi Tomten som står under granen
och som Nogger puttar omkull med jämna mellanrum!!

Den här saltdegs Ängeln
är gjord av Jochlyn, när jag bodde i Liberia -86
Otroligt att den ff hänger ihop, men
börjar bli lite krakelerad på händerna!

Tomte mor, som stickar,
har Siv gjort när jag bodde i Kashmir

Sedan har vi alltid ett Pepparkakshus
När Tomten är hemma och myser, lyser det inne i huset, men just nu har han såå mkt att göra att lampan aldrig hinner tändas!


Ängla spel
som gör en näst intill tokig på plingandet hi hi hi
men det hör Julen till....

I granen hänger det några saker
som vi köpte i N.Y
 Ängeln

Röda vanliga kulor, hör till

Den Oersättliga
Söta Snögubben 
efter 13 år, fick den ett hastigt slut, när granen välte och "han" gick sönder, snyft!!!

Gubben i Månen

Den här Ängeln
fick jag av min väninna när jag besökte henne i Zell am See
och vi hade Lucia kaffe ihop.

Ett år, åkte vi med husbilen till några olika Julmarknader.
Ljusstaken, köpte vi på Kristianias Julmarknad/Köpenhamn.
Den brukar hamna på bordets mitt och sedan får vi ha tallrikarna i knät ha ha ha

Kottarna, tog vi med oss hem från Frankrike o Italien resorna!!
Dom är olika i formen, de Franska är rundare än de Italienska, som är lite mer avlånga!!!!
Jag gillar kottar och "smyger" alltid med några hem i bilen!
I höstas, satte Sigvard fast en på Jakobs cykel, pakethållaren, och där satt den ända tills vi kom hem och har nu hamnat i samlingen!!

Det är så här vi har det med våra "Speciella Julsaker"

Berätta om era?

Kram Yvonné









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar