onsdag 26 oktober 2011

Stackars Jakob

som inte får åka hem idag som hans rumskompis gör. Och det är pga mig!! 
Hade jag varit frisk så hade han varit hemma nu. Läkarna gjorde den bedömningen att han är x-tra känslig efter att ha fått pc-beh i samband med operationen. Jag är också glad att han får stanna de 3 dagarna som det var sagt från början att det skulle ta. Men det känns lite pyrt att vara den som hindrar hemgången.
Jag ringde min husläkare i morse, tänkte höra om jag behövde pc inför Jakob´s hemkomst? Men han hade minskat sin tel.tid med 30 min, just idag, vilket jag missade! Försökte sedan via dist.sköt att hon kunde lämna medd. Men se det gick inte, för då skulle hon inte få göra något annat än att springa med medd till dr, så det så, tillgänglighet och smidighet kanske man kunde efterlysa eller? Jag gör nytt försök i morgon bitti.

Annars så går Jakob i trappen och hade även varit ner till Apoteket på bottenvåningen o hämtat sin med. När han kom tillbaka till rummet var han ganska trött, sa han och det vore kanske konstigt om han inte var. Som han sa: det är skillnad att bara gå fram o åter i korridoren på avd, mot att vara "ute" o gå.
Hade även varit på rtg och allt var ok.

Nu ska göra mer "dunderkur" och hoppas på bättring

Kram ff från "SnorLisa"

1 kommentar: