tisdag 6 september 2011

Nu blir det bilder från semesterndagarna 1-3

Ok här kommer lite bilder från var vi varit och fram tills nu.
Börjar med pålastningen i Malmö. Så duktiga dom är chaffisarna som kör dessa långa trailers. Jag blir oroliga bara av att se dom backa, tur att inte jag behöver göra det ha ha Fast då hade jag kanske haft ett sådant jobb, att backa upp på färjorna.

När det vart våran tur att köra ombord så var inte jag i bilen utan stod utanför o pratade med kompisarna Evabritt o Sigvard. Helt plötsligt kör Jakob iväg o jag springer efter som en yr höna o flaxar med armarna, men han varken hör eller ser mig, utan kör iväg upp på rampen. Då springer jag tillbaka till Eb o S bil som också den börjar rulla iväg men dom plockar i alla fall upp mig o vi kommer med ha ha ha Det såg väldigt roligt sa dom som såg det.

Kopplar in strömmen gör gubbarna, är bra att ha kylskåpet kallt.


Vilken fin överfart till Travemunde vi hade, igen! Det tar ca 9 timmar.
Åt en bra frukost ombord och sedan fanns det inte så mkt mer att göra. Det är mest lastbilar o chaffisarna går o sover, vilket innebär att det finns inte några roliga utrymmen att vara på mer än cafet.
Började prata med dom som hade många streck o guldsaker på axlarna, vilket det visade sig att den ena var Capten Sten! Naturligtvis kom frågan: får vi besöka kommandobryggan, vilket vi fick!


Här uppe var vi en bra stund, det var mkt intressant.
Bakom Capten Sten syns Möns Klint


Jag tyckte Utkiken kunde bli ledig en stund så jag tog över hans stol o kikare!
Vi blev lite sena in till kaj, dock inte pga mig! Så vi körde bara bort till Citti Park för att övernatta och följande morgon gick vi och handlade lite mat o dryck där! Och ett halsband till mig, hade nämligen glömt det hemma o det känns såå konstigt att inte ha något runt halsen när man är van, sådan är jag ha ha ha

Efter shoppingen på lördag morgon körde vi bara söderut på autobahn. Det är en stor fördel att åka där på helgerna när lastbilarna inte kör, för normalt är det många av dom. Räknade mötande lastbilar en gång när vi for, på 10minuter mötte vi 240st, det tycker jag är mycket.
Sigvard hade hittat ett tidningsurklipp på orten Besigheim, strax norr om Stuttgart som var fin o dit tänkte vi oss. Klockan blev mer o mer och till slut blev det mörkt. När vi väl kom fram till den ställplatsen kl 22, var det fullt, det var endast för 6st bilar. Men vi hade passerat en Lidl butik strax innan så dit for vi o där fanns det gott om plats ha ha ha
Ut plockades bord o pallar o en flaska vin öppnades.

Varmt o skönt var det och kyrkan var så fint upplyst.

På natten kom ju tjuvarna o stal stålpallarna från företaget mittemot där vi stod. Jösses vad det slammrade när dom välte ner dom

På söndag fm gick vi runt i orten o tittade och tog en fika innan vi gav oss ut på vägen igen.
Nu var vi inte långt från Schweiziska gränsen

Lägger ut detta inlägg innan det händer något med uppkopplingen, man vet aldrig!
Kram JoY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar