fredag 16 september 2011

Fredags Marknad / Vada

Vi cyklade in till Vada 3km och gick på marknaden. Den var ganska lagom och hade lite allt möjligt "krafs" som en marknad ska ha + massor av frukt o grönsaker och korv/ost.

Egentligen så behöver man oftast ingenting men hur konstigt det än är så kommer man ut med en påse i handen, i alla fall jag! Så även EB och Jakob, det var nog bara Sigvard som inte handlade något.
Vad köpte vi då? Vi köpte förståss frukt o grönsaker och Jakob köpte en portmonä för småmynt, som han har letat efter på de flesta marknaderna vi varit på och inte hittat, förräns nu. Så han vart jätteglad ha ha ha.
EB köpte en liten bit spetsgardin till badrumsfönstret som var så söt och hon vart också glad ha ha ha. Gladast var nog jag som fick köpa en sjal hahaha som om jag inte hade någon förrut!
Appropå sjal, så hade jag faktiskt min kashmirsjal virad runt magen när vi var på marknaden!

Det blev ett besök på kaffeglassbaren innan vi trampade hem


Nu är dom andra o badar medans jag har "badförbud" idag, vilket nog är ganska smart att ha, i alla fall en dags uppehåll!
Kom just på att jag handlade en sak till på marknaden! Det är sådana där klister grejer som man sätter på naglarna, dom jag köpte är med blommor. Ska testa hur det fungerar att få dom på plats

Nu har temperaturen sjunkit till +27 gr!!!

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det bra. Vad tjusiga blåmärken ni har runt handleden.HaHaha. I wünsch eu en guäte Suntig
    Jürg o Stina

    SvaraRadera
  2. Ser att ni har det bra. Vi har varit ute med bilen här i Sverige i tio dagar. Skönt men en hel del regn. Längtar redan till värmen igen.
    Sonja o Rune

    SvaraRadera